
THE CLEANING LADY, GENRE: Crime / Drama / Thriller USA, (2022–2024), 24 h 31 min (Running time: 42–45 min) Creators: Miranda Kwok Directed by: Michael Offer, Jon Amiel, Marisol Adler, Lisa France, Milan Cheylov Screenplay: Miranda Kwok, Melissa Carter, Denise Hahn, Raf Green, Eddie Serrano Camera: Marshall Adams, Vanessa Joy Smith, Alan Caudillo, Juergen Heinemann Music: Mark Isham Cast: Elodie Yung, Adan Canto, Eva De Dominici, Ivo Nandi, Michelle Campbell, Ivan Shaw, Oliver Hudson, Sebastien LaSalle, Valentino LaSalle, Navid Negahban Produced by: Stewart A. Lyons, Marisol Adler, Eddie Serrano, Michael Notarile Casting: Junie Lowry-Johnson Editing: Luyen Vu, Diva Magpayo, Dan Downer, Mats Abbott, Lois Blumenthal, Christian Diaz de Bedoya Sound: Mike Solano, Rick Norman, Norval D. Crutcher III, Brad Sherman Scenography: Roshelle Berliner, Susan Bolles, Libbe Green, Patrick Duncan Masks: Nysh Yellowhorse Costumes: Daniela Moore
SYNOPSIS A former head of a cardiology clinic comes to the US illegally for an unapproved experimental drug to save her son. However, the healthcare system in the US is too complicated and she is forced to go into hiding, getting involved with underworld work and working with the FBI, She becomes a cleaner and corpse disposer, starts her own cleaning company and uses her intelligence to make her way in the underworld, while falling morally lower and lower, having to accept insoluble compromises, just so that she, his son and her friend, who is more than a sister, can survive.

MOVIE REVIEW
[autor recenzie: Gabriel Gröber] Bývalá vedúca kardiologickej kliniky prichádza nelegálne do USA kvôli neschválenému experimentálnemu lieku, ktorý má zachrániť jej syna. Avšak zdravotnícky systém v USA je príliš komplikovaný a ona je nútená sa skrývať, pričom sa zapletie s prácou podsvetia, čo vyvažuje spoluprácou a šikovným agentom z FBI. Stáva sa čističkou a likvidátorkou mŕtvol, zakladá si samostatnú upratovaciu firmu a využije svoju inteligenciu, aby sa presadila v podsvetí, pričom hnacím aktom jej existencie je lekársky vabank so zlyhávaním orgánov jej chorého malého synčeka.
Thony (Élodie Yung) je sympatická lekárka kambodžsko-francúzskeho pôvodu, ktorá síce klesá morálne stále nižšie a nižšie, v nutnosti prijať neriešiteľné kompromisy, len aby prežila ona, jej syn a kamarátka, ktorá však je viac ako sestra.
Dej sa viaže k jej kamarátskemu a ľudsky významnému vzťahu k zaujímavo napísanej postave Armana Moralesa (Adan Canto), ktorý je nekonvenčnou postavou rodinného klanu dílerov, pašerákov a šedej ekonomiky ako celku.
Zaujímavosťou tohto zručne napísaného a akčne realizovaného seriálu je okrem vysokej atraktivity pre cieľovú ženskú skupinu aj vcelku značne realistický vnor do situácie prisťahovalcov, špecifická patina práce a vzťahov prostredí amerických kartelov a práce FBI, všetko v dosť nelichotivom a presvedčivo realisticky pôsobiacom kontexte. V mnohých invenčne odvedených zložkách sa stal seriál kasovým predátorom vo svojej cieľovej skupine, i keď pre povrchného konzumenta filmu pôsobí ako lacná telenovela. Obsahový realistický presah a dynamicky uplatnený vnor do šedej ekonomiky má však nielen eduduktívny ale aj dokumentačne aktualizačný potenciál na aktuálnom mediálnom globálnom trhu (HBO), čo je špičkou ľadovca v dnešnom vysielacom a distribučnom svete audiovízie.
Esteticky zaujímavé dizajnové scény s dobrými hereckými výkonmi a zručnou kamerou tvoria filmový projekt, ktorý je momentálne v štádiu dokončenej tretej sezóny v aktuálnom kalendárnom roku (2024). Seriál odporúčame hlavne publiku a cieľovej skupine true crime a konzumentom platených služieb VOD platforiem.
