
Comedy / Drama USA, (2025–2026), 10 h 3 min (Running time: 23–44 min) Creators: Alex Gregory, Peter Huyck, Seth Rogen, Evan Goldberg, Frida Perez Director: Evan Goldberg, Seth Rogen Screenwriter: Evan Goldberg, Seth Rogen, Alex Gregory, Peter Huyck, Frida Perez Cinematographer: Adam Newport-Berra Music: Antonio Sanchez Cast: Seth Rogen, Kathryn Hahn, Catherine O’Hara, Ike Barinholtz, Chase Sui Wonders, Bryan Cranston, Thomas Barbusca, Usher, Rebecca Hall, Olivia Wilde, Ron Howard Producer: Jesse Sternbaum Casting Melissa Kostenbauder Editor: Eric Kissack Sound: George Haddad, Fred Howard Set design: Julie Berghoff, Brian Grego, Claire Kaufman Masks: Gina Marie DeAngelis, Jorjee Douglass, Alexandra Ford, Amy Sparks, Liz Briseno, Misa Aikawa
SYNOPSIS A sly, compromising likable guy – Seth Rogen – plays the newly appointed head of a film production studio. He desperately tries to win the favor of celebrities and, along with his executive team at Continental Studios, must find a balance between corporate demands and creative ambitions to keep the films alive and relevant. The series parodies the Hollywood studio system with its typical prosaic clichés and weaknesses in intimidation, ingratiation, and overall a parody or homage to the thinking and work of the legendary celebrity of Jewish origin – Woody Allen.
MOVIE REVIEW
Úlisný kompromisný sympatik – Seth Rogen – sa predstavuje v roli novo vymenovaného šéfa filmového produkčného štúdia. Zúfalo sa snaží získať si priazeň celebrít a popritom so svojím výkonným tímom Continental Studios musí nájsť rovnováhu medzi požiadavkami korporátu a tvorivými ambíciami, aby filmy udržali pri živote a zachovali ich význam.
STUDIIO je u nás značne preceňovaný seriál paroduje štúdiový systém Hollywoodu s typickými producentskými klišé a slabôstkami v intrigánstve, vtieraním sa do priazdne, a celkovo paródia či pocta mysleniu a tvorbe legendárnej celebrity židovského pôvodu – Woody Allena.
Scenárista a režisér Evan Goldberg so Sethom Rogenom v titulnej mužskej civilnej roli vykreovali artový serial súčasne skvele zábavný v duchu satiry na filmárske profesie i celý kreatívny systém filmového biznisu – čomu by mali rozumieť všetci zasvätení kreativite, životnému štýlu aj skrytému svetu filmárskej praxe v globálnom podhubí.
Negatívnou stránkou je prebujnená oslava židovských zlozvykov, otvorená autorská ponáška na Wooody Allena – kde sa tvorcovia držia vcelku čestne a invenčne zubami-nechtami jeho výrazových špecifík klišé, ktoré je ozvláštnené jednozáberovým stedicamovým hypertrofujúcim spôsobom snímania reality.
Čas poučených divákov môže mať oprávnene silný pocit negatívneho epizodického manka a „umelého zacyklenia“ ale aj toho, že celok seriálu v čiastkových momentoch nedáva hlbší zmysel – okrem zábavnej seba_poródie v budget-norme seriálov Netflixu, a ďalších populárnych stremovacích služieb. Vďaka aj za takú low-budget epizodickú štýlovosť. Na európsy low-budget možno viac štýlovo snobské a tematicky priveľmi podpokličkové dielo.