
[recenzia: G GROBER ] Title: Love, Don’t Be Foolish Genre: Comedy France, 2025, 86´ Director: Ali Bougheraba, Redouane Bougheraba Screenplay: Redouane Bougheraba Cinematography: Sacha Wiernik Music: Maxime Desprez, Michael Tordjman Cast: Redouane Bougheraba, Vanessa Guide, Antoine Gouy, Josiane Balasko, Ahassan Uddin, Stéphan Wojtowicz, Anaïs Parello Production: Redouane Bougheraba, Yann Zenou Distributor: Continental
SYNOPSIS
Mr. Redouane is a carpenter in a French mattress factory and from nothing he becomes a production manager, which is then transferred to India. His fiancée Marguerite, who does not get along very well with him because they are both different, and big problems arise. The couple packs their bags… not knowing what awaits them. A test of a relationship, culture shock and a bit of mattress drama, the original offers an Indian-French comedy about relationships, love, India, global exploitation, the work of unions and the possibility of getting rich even for an ordinary working person.
FILM REVIEW
Pán Redouane je sympatický a sebavedomý tesár/stolár vo francúzskej továrni na matrace a z ničoho nič sa stane vedúcim výroby, ktorého následne prevelia do exotickej Indie. Jeho snúbenica Marguerite, ktorá si s ním veľmi nerozumie, pretože sú obaja odlišní. Vznikajú veľké problémy, keďže napríklad zisťujeme ako ju jej milý klame a nehovorí pravdu. Pár si predsa len balí kufre… netušiac, aká skúška bude nasledovať na kontinente s úplne inou mentalitou i firemnou kultúrou.
Skúška vzťahu, kultúrny šok a trochu matracová dráma, keďže tento originál ponúka indicko-francúzsku komédiu o vzťahoch, láske, o Indii, o globálnom vykorisťovaní, o práci odborov, a aj o možnosti ako zbohatnúť aj pre bežného pracujúceho človeka.
Nebudeme prezrádzať pikantérie a podrobnosti deja, ktorý sa odoráva viac v Indii než v Európe. Publikum poteší kvalita a „realistická pravdivosť aktuálnych dobových relácií života v Indii“ navonok skutočná bieda a tristné podmienky, a žiadna pozlátková exotika – v kontraste so životom vo Francúzsku. Nehľadajme však žáner klasickej romance, ani klasickej bláznivej komédie, ide skôr o úsmevne ale živo nakrútenú globálnu „satiru s mementom a poučením“ ako s nadhľadom vykývať s globalizáciou – keď ale pracovný kolektív drží kamarádsky a odborársky pospolu.
Ku kvalitám snímky patrí dobré obsadenie hlavných a vedľajších postáv. Menej už poteší komická kvalita dialógov a ďalšie faktory zápletky s kolísavou invenčnosťou – vlastnej produkčnej a dramaturgickej realizácie. Taktiež kameramanský výkon v Indii je značne subštandardný, a to z technických príčin korektnosti farieb a tonality materiálu.
I keď je tu táto satira ako žáner dosť obohratá a komika stereotypná, záverečný zostrih je plynulý a dielo dáva zmysel, dokonca najme pre indickú populáciu.
Prispieva to samozrejme k povzbudeniu a tolerancii medzi etnikami a pobaví najme masové publikum multiplexov. Odporúčame aj mimoeurópskym etnikám ako cieľovej skupine.